Ordervillkor
Ordervillkor och köpvillkor hos Scorpionhelmets.se
Betalning
All betalning sker via Klarna. Här finns möjlighet till att betala senare, betala direkt samt dela upp betalningen. Du kan ta del av Klarnas villkor här. Vid frågor gällande betalning, vänligen kontakta Klarnas kundtjänst på webben eller via appen.
Leveransvillkor
Alla beställningar skickas med Postnord.
Fraktkostnad 29kr.
Leveranstiden på varor som finns i lager (vårt lager ligger i Stockholm) är ca 1-4 arbetsdagar inom Sveriges gränser.
Ångerrätt/Reklamation
Ångerrätten är fjorton (14) dagar från det att ni mottagit era beställda varor.
Efter att ni meddelat oss om att ni önskar returnera en vara, så måste varan skickas till oss inom 14 dagar.
Om inte varan eller förpackningen är i samma skick som när vi skickade dem, kommer returen inte godkännas, eller så kommer ett prisavdrag göras. OBS! Vi kan i fall då varan inte returneras i nyskick göra prisavdrag med upp till 100% av varans värde.
(Ändring av prisavgdaget vid ångerrätt kan komma att ändras då lagstiftningen fått färdiga riktlinjer för uträkning av värdeminskningen).
Garantier
På samtliga varor gäller av respektive fabrik tillämpad garanti. Scorpions hjälmar har 3-5 år fabriksgaranti. Vi erbjuder även ett komplett reservdelssortiment och utför reparationer och service av Scorpions hjälmar här hos oss. Eventuella reklamationer vidarebefordras i regel av oss till fabrikanten. För garantiärenden och reklamationer vänligen kontakta oss på info@twostroke.se
Återköp
Att lämna tillbaka en vara är möjligt om:
- Det ej gått mer än 14 dagar från det att du hämtade ut paketet hos utlämningsstället.
- Originalförpackningen finns kvar och är oskadad.
- Varan ej är använd (att prova passform på t.ex. en hjälm är givetvis ok).
- Varan ej är skadad
- Varan ej är modifierad av kunden, t.ex. lackerad eller monterad extrautrustning
- Varan är komplett
Är inte alla punkter ovan uppfyllda kommer returen ej godkännas, eller så kommer ett prisavdrag göras.
Kontakta alltid Scorpionhelmets.se om du vill göra ett återköp på info@twostroke.se glöm inte att skriva ditt ordernummer.
Ej uthämtade beställningar debiteras med 100 kr. Avdraget görs på återbetalningen.
Returer
Innan du returnerar en vara ska du kontakta oss på info@twostroke.se och meddela orsak till att du önskar göra en retur. Vid retur eller storleksbyte av hjälm så skickar vi en retursedel.
Alla returer skall skickas med Postnord i av Postnord godkänt emballage (förpackning). Blir returen godkänd kommer vi återbetala pengarna för varan till angivet konto.
För att åberopa att vara är felaktig (ang. transportskada, se nedan) skall kunden reklamera fel till TS Stockholm AB inom skälig tid efter det att felet upptäcktes. TS Stockholm AB avhjälper på egen bekostnad felet om det kan ske utan oskälig kostnad eller olägenhet för TS Stockholm AB. I övrigt hänvisas till konsumentköplagens bestämmelser.
Transportskada skall på ankomstdagen av leveransen anmälas till Postnord på telefon 020-232221 (för privatpersoner) och till TS Stockholm AB via e-post info@twostroke.se.